Acupressure Untuk Berat Badan

Acupressure Untuk Berat Badan

Kuasa urutan yang betul dan kebolehan untuk membantu untuk mengawal selia dan ketidakseimbangan betul dalam sistem badan sering melampaui apa Barat harapkan. Orang-orang Cina purba yang dibangunkan kefahaman yang mendalam tentang hubungan antara sistem saraf, yang boleh dengan mudah dirangsang melalui akutekanan, dan tisu-tisu badan yang lain. Penggunaan akutekanan untuk tujuan penurunan berat badan adalah satu aplikasi yang seolah-olah akan pelapisan, terutama sekarang bahawa ada apa-apa keperluan untuk teknik diet alternatif di dunia Barat.

Ada apa-apa yang ajaib tentang hal itu, dan ujian klinikal telah menunjukkan bahawa rangsangan yang betul tempat tepat pada badan boleh membawa kepada beberapa keadaan positif yang boleh menjejaskan kemajuan seseorang apabila ia datang untuk menumpahkan pound tambahan. Perkara seperti selera makan seseorang bagi gula, peredaran secara keseluruhan, dan peraturan keupayaan badan untuk memproses dan melupuskan bahan buangan yang berlebihan adalah semua perkara yang boleh dipengaruhi oleh tukang urut berpengalaman yang dilatih dalam seni akutekanan. Selalunya, mata yang memerlukan rangsangan terikat secara langsung kepada fungsi organ-organ tertentu khususnya, tetapi tidak selalu. Titik akutekanan yang sering dikaitkan dengan mengawal selera makan, sebagai contoh, terletak dekat dengan telinga.

Sebelum meletakkan semua imanmu dalam bergantung semata-mata kepada penyelesaian seperti akutekanan untuk masalah berat badan anda mungkin mempunyai, ia adalah penting untuk menjadi realistik tentang matlamat anda. Penurunan berat badan secara umum biasanya melibatkan perubahan gaya hidup dan rawatan akutekanan tidak akan dapat mengambil kesan sepenuhnya untuk membantu anda kecuali anda juga sedang berusaha untuk menyesuaikan diet anda menggunakan kawalan bahagian yang betul. Senaman adalah sama penting, kerana pada terasnya, penurunan berat badan bermuara membakar lebih banyak kalori sepanjang hari daripada purata badan mengambil dalam.

Yang telah berkata, jika anda hanya cuba untuk kehilangan beberapa paun, akutekanan boleh menjadi sangat berguna untuk membersihkan badan, dan berhenti dari mengekalkan terlalu banyak berat air sepanjang hari, yang biasanya apa yang bertanggungjawab untuk memberikan anda kembung , perasaan bengkak. Dengan sumber-sumber yang boleh didapati di internet, ia adalah mustahil untuk orang baru bersemangat untuk melaksanakan akutekanan mereka sendiri untuk penurunan berat badan. Walau bagaimanapun, untuk mendapatkan hasil yang terbaik, ia amat disyorkan bahawa profesional yang dirujuk.

Ia mungkin sedikit lebih mahal untuk mengambil jalan ini, tetapi pada akhirnya, ia amat berbaloi tambahan untuk mengambil bahagian dalam tahun mereka pengalaman dalam membantu orang lain mengimbangi semula aliran keseluruhan Chi mereka. Setelah beberapa waktu telah berlalu, dan anda mempunyai peluang untuk melihat beberapa tempat penting pengambilan penurunan berat badan, ia mungkin satu idea yang bijak untuk meneruskan rawatan akutekanan. Mereka boleh pergi jauh ke arah membantu untuk mengekalkan berat badan yang ideal yang anda telah dicapai untuk diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar